آموزشی

تفاوت بین کیسه های پارچه ای نخی و کنفی چیست؟

تفاوت بین کیسه های پارچه ای نخی و کنفی چیست؟

استفاده از کیسه های پارچه ای روز به روز محبوب تر می شوند و مهمترین دلیل آن سطح بالای پایداری و سازگاری با محیط زیست آنهاست. یکی دیگر از دلایل ترجیح کیسه های پارچه ای بر کیسه های پلاستیکی تطبیق پذیری و مفید بودن آنها، همراه با ظاهری شیک و ظرافت آنها می باشد. بسیاری از افراد فکر می کنند که بگهای پارچه ای فقط زمانی که به خرید می رویم قابل استفاده هستند، اما در واقع کیسه های خرید پارچه ای، بگ های جدید برای همراه بردن لوازم و خوراکی ها به اداره یا مدرسه، گزینه های تبلیغاتی، حمل وسایل پیک نیک یا مسافرت و ذخیره سازی بسیاری از وسایل هستند. بگ های پارچه ای خود انواع مختلفی دارند که پایه تولید همه آنها پنبه (کتان Cotton) می باشد، و دو نوع شناخته شده و پرکارد آنها کیسه های پنبه ای و کنفی هستند.

شباهت های کیسه های پارچه ای نخی و کنفی

کیسه های پارچه ای پنبه ای و کنفی به طور پیوسته اما با سرعت نسبتا آرامی جایگزین کیسه های پلاستیکی در زمان خرید مواد غذایی می شوند. هر دو نوع از این کیسه های پارچه ای از مواد طبیعی ساخته می شوند که درجه بالایی از سازگاری با محیط زیست را دارند. این پارچه های طبیعی زیست تخریب پذیر هستند و بهره برداری و تولید آن‌ها تأثیر قابل توجهی بر محیط زیست ندارد. هم کیسه های پارچه ای کنفی و هم کیسه های نخی قابل بازیافت و استفاده مجدد هستند و به شما این امکان را می دهند که با شستشو و ضدعفونی کردن آنها را برای سال ها استفاده کنید. یکی دیگر از مزایای مهم استفاده از کیف های نخی و کیف های کنفی، صرفه جویی در هزینه های خرید کیسه های یکبارمصرف مانند پلاستیک است، زیرا در بسیاری از شهرها در زمان خرید مواد غذایی هزینه این پلاستیک ها جداگانه دریافت می شود.

می توانید کیسه های نخی و کنفی خود را بشویید، تمیز کرده و آنها را اتو بزنید، درست مانند لباس های نخی؛ تا زمانی که از قوانین کلی در مورد شستشو و نگهداری پارچه های پنبه ای و کنفی پیروی کنید، بگ های پارچه ایشما سال ها دوام خواهند آورد.

کیسه های پارچه ای نخی

کیسه پارچه ای پنبه ای چیست؟

کیسه پارچه ای پنبه ای نوعی کیف سازگار با محیط زیست است که از پارچه نخی ساخته شده، جنس این کیسه ها 100% پنبه است. این نوع پارچه طیف وسیعی دارد، اما معمولاً پارچه های پنبه ای با یک نخ تار و پود بافته می شود، بنابراین نرم و صاف به نظر می رسد؛ بافت ساده و بافت جناغی دو روش مختلف بافت در تولید پارچه نخی هستند. با توجه به جنبه های زیست محیطی پنبه بهترین ماده برای ساخت کیسه های خرید در مقایسه با پلاستیک است، کیسه های نخی نیز بادوام تر و قابل استفاده تر هستند. چاپ دستگاهی یا دستی هر نوع لوگو یا طرح، انتقال حرارت و اتوکشی را می توان به راحتی روی سطح کیف نخی انجام داد زیرا مواد پنبه ای تا بیش از 175 درجه سانتیگراد مقاوم هستند. علاوه بر این، به دلیل جنس پنبه ای نرم این بگ ها، برای هر نوع گلدوزی مناسب هستند؛ وزن یک کیسه پنبه ای با اندازه متوسط حدود 50 تا 180 گرم است.

کیسه پارچه ای کنفی چیست؟

کیسه کنواس canvas نوعی کیسه دوستدار محیط زیست است که با بیش از 2 نخ تار و پود بافته می شود به طوری که نسبت به پارچه های معمولی ضخیم تر به نظر می رسد. در ابتدا پارچه های کنواس از کنف hemp ساخته میشد و به همین دلیل به این نام شناخته می شود، اما در حال حاضر از پنبه تولید می شود که گاهی با لنین یا درصدی پلی استر ترکیب می شود. در اوایل قرن هشتم، اروپایی ها از آن برای ساخت بادبان روی کشتی استفاده کردند و سپس آن را کنواس نامیدند. کیسه های کنفی دارای نسبت مقاومت به وزن عالی هستند، به این معنی که آنها بادوام اما سبک وزن می باشند، به همین دلیل آنها می توانند اقلام سنگین تری را در مقایسه با کیف های نخی حمل کنند و سال های بیشتری دوام بیاورند. به دلیل مواد بادوام، کیسه های پارچه ای کنفی برای چاپ لوگوهای دقیق و ظریف نیز مناسب هستند؛ انتقال حرارت، اتو کردن، و چاپ صفحه را می توان به سرعت انجام داد. متریال کیسه کنفی تا بیش از 175 درجه فارنهایت دوام دارد و وزن یک کیسه کنواس متوسط حدود 170 تا 350 گرم است.

کیسه های کنفی

تفاوت بین کیسه های پارچه ای نخی و کنفی چیست؟

انتخاب بین کیسه های پارچه ای نخی و کیسه های پارچه ای کنفی بسیار دشوار است، به خصوص آنها شباهت ها و مزایای مشابه بسیاری دارند. برخی از تامین کنندگان آنها را به عنوان مواد مشابه اعلام می کنند زیرا مواد اولیه هر دو کیسه پارچه ای از پنبه تولید شده است. اهمیت استفاده از کیسه های پارچه ای علاوه بر مزایای گفته شده مانند دوام و کاربرد متنوع و راحت، باعث حفظ محیط زیست و وارد کردن آسیب های بسیار کمتر نسبت به کیسه های پلاستیکی می شود. در حقیقت، انتخاب نوع کیسه به نیازها و اهداف استفاده کننده بستگی دارد، شما می توانید هر دو نوع کیسه خرید را داشته باشید و بسته به هدف و نوع کاربرد از آنها استفاده کنید.

دانستن تفاوت بین کیسه های پارچه ای نخی و کنفی می تواند به شما برای انتخاب درست کمک کند، این تفاوت ها عبارتند از:

1- کیسه های پارچه ای نخی دارای بافت صاف تر از کیسه های کنفی هستند، به همین دلیل برخی از محصولات مانند کیسه های تبلیغاتی و بگ های هدیه از این جنس تولید می شوند.

2- پنبه انعطاف پذیر و بادوام است، اگر می خواهید محصولاتی را داشته باشید که در برابر سایش مقاومت کنند، کیسه های پارچه ای نخی انتخاب خوبی است، با این حال برای خرید یا حمل موارد سنگین کیسه های کنفی گزینه بهتری هستند زیرا در مرحله تولید به شدت دوخته می شوند.

3- در دنیای مد این روزها، کیسه های کنفی از نظر ظاهر و ظرافت با انواع نخی خود رقابت می کنند و طرح های چاپ شده به دلیل مواد بر روی کیف های کنفی بسیار تمیزتر به نظر می رسند.

4- به عنوان یک لوازم جانبی، کیف های پارچه ای کنفی بسیار محبوب شده اند، اما بدون شک در مقایسه با بگ های پارچه ای پنبه ای با کیفیت یکسان، گران تر هستند.

تفاوت بین کیسه های پارچه ای نخی و کنفی چیست

چگونه کیسه های نخی را از کیسه های کنفی تشخیص دهیم؟

به طور کلی می توان با مقایسه ضخامت، ظرافت و روش بافت آنها را از هم تشخیص داد.

•         ضخامت

ضخامت کیسه های نخی و کیسه های کنفی را می توان با لمس کردن و مقایسه آنها متوجه شد، بگ کنفی به طور کلی ضخیم تر از پنبه است، اما گاهی اوقات تفاوت در ضخامت چندان واضح نیست. همچنین امکان مقایسه وزن این کیسه های پارچه ای می تواند عامل دیگری برای تشخیص آنها از هم باشد، بگ های زیر 170 گرم نخی و بگ های سنگین تر کنواس هستند. به طور کلی در بین انواع کیسه های خرید، کیسه های پارچه ای به خصوص کیسه کنفی ضخامت و در نتیجه دوام بیشتری دارند.

•         ظرافت

کیسه های پنبه ای ظریف، نرم و صاف هستند، اما کیسه های کنفی نسبت به آنها خشن تر هستند؛ از طرف دیگر، سطح بافت پنبه نیز متراکم تر از کیسه کنفی است. همچنین در مقایسه این دو نوع کیسه می توانید لکه های سیاهی را ببینید که دانه های پنبه روی کیسه های نخی ایجاد می کنند، اما معمولاً هیچ چیز روی کیسه کنفی وجود ندارد.

•         روش بافت

 کیسه های پارچه ای نخی ساده یا جناغی بافته می شوند، در حالی که بیشتر کیف های کنفی ساده بافته می شوند؛ در بافت کیسه نخی از نخ تک تارو پود و در بافت کیسه های کنفی بیش از 2 نخ استفاده می شود.

•         سوزاندن

اگر گوشه کوچکی از پارچه نخی را بسوزانید، شعله زرد است، بوی سوختگی مانند زمانیست که کاغذ را می سوزانید و لبه سوخته شده نرم است و خاکسترهای تکه شده مایل به سیاه در آنجا باقی مانده است. اما با سوزاندن پارچه های کنفی شعله ابتدا جمع می شود و سپس ذوب می شود، دود سیاه و بوی معطر با کیفیت پایین منتشر می کند؛ سپس لبه سوخته شده جامد و بدون خاکستر خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *